Podium2_web

Neuvěřitelné finále sezony vyhrál Štefanko a slaví titul!

Během posledního závodu Thrustmaster Virtual GP 2017 došlo k neuvěřitelnému souboji nejenom o vítězství, ale i o zisk titulu. Po velmi tvrdé bitvě se po dvanácti závodech na horní stupínek postavil Martin Štefanko ze stáje Republic of Gamers a ukončil tak dominanci Michala Šmídla z Big Shocku v tomto šampionátu. Záznam závodu je k dispozici zde.

Do posledního závodu sezony na japonské Suzuce vstoupil jako lídr šampionátu Michal Šmídl s náskokem tří bodů na druhého Martina Štefanka. Štefanko tedy musel Šmídla minimálně porazit, aby se mohl radovat z titulu. V kvalifikaci ale opět předvedl svoji neuvěřitelnou rychlost Michal Šmídl, který byl ve svém vozu Big Shock přes tři desetiny rychlejší a získal pole-position. Ve středu pole to bylo opět velmi těsné a mezi pátým a osmým místem byl rozdíl pouhé jedné a půl desetiny sekundy.

Kromě toho se také v šampionátu bojovalo o celkové čtvrté místo a to mezi Vojtěchem Polesným z Acer Predatoru a Petrem Zoubkem z Avastu. A otevřené to bylo ještě o šesté místo mezi týmy Effective Racing, jejichž zástupcem v tomto závodě byl Karel Baško, a T-Mobile s Janem Sýkorou za volantem. A do třetice poslední bitva byla o celkové osmé místo, kde Andrej Chlebec za TP-Link se snažil odrazit Michala Blažka z BenQ.

Suzuka

Start nejlépe zvládl právě Šmídl, který si pohlídal vedení, zatímco Štefanko spíš musel dávat pozor na Jaroslava Honzíka ve svých zrcátkách. Skrze první zatáčku to zvládli všichni piloti bez větších incidentů. Velmi špatný start měl Karel Baško ve voze Effective Racing, který se ze sedmého propadl až na poslední místo. Rychle se ale dostal zpět před Koštialika ve voze DX Racer a ve druhém kole se krásným manévrem v zatáčce Spoon posunul i před Chlebce v TP-Linku. Pro Baška navíc šlo o vůbec definitivně poslední závod kariéry.

Petr Zoubek po startu hodně tlačil na Michala Blažka, který před něj proklouzl. Ve čtvrtém kole byl opravdu blízko a zkusil to do první zatáčky, ve které si spolu trošku otloukli kola, ale pokračovali dále ve stejném pořadí. Jaroslav Honzík na svém třetím místě začal ztrácet na první dvojici a spíše si hlídal záda, neboť za ním jel nalepený Vojta Polesný na čtvrtém místě. Jan Frajbiš si také držel svou pátou pozici, ze které i startoval, před šestým Sýkorou.

Suzuka Photos

Sedmý Blažek udělal v pátém kole chybu na výjezdu ze zatáčky Spoon, dostal se mimo trať a pustil před sebe Zoubka i Baška. Sýkora v první zatáčce šestého kola zkusil po vnějšku objet pátého Frajbiše, ten si však skvělým defenzivním umístěním svého vozu pozici hlídal. Zoubek s Baškem je však začali rychle dohánět. Znovu to Sýkora zkusil ve vlásence a i zatáčce Spoon, Frajbiš si však držel svou stopu a pozici nepustil. Díky tomu se na ně nalepil Zoubek a Sýkora už se v první zatáčce následujícího kola musel naopak bránit. Takto se vytvořil velmi těsně semknutý vláček Frajbiš-Sýkora-Zoubek-Baško-Blažek.

Koštialik, který jako jediný startoval na měkké směsi pneumatik, zajel do boxů v osmém kole pro novou sadu středně-tvrdých pneumatik. V tom samém kole došlo ke kontaktu mezi Sýkorou a Frajbišem, který se kvůli tomu roztočil a propadl se pořadím až na desáté místo za Chlebce. Nejvíce na tom zmatku vydělal Blažek, který se dostal i před Baška a Zoubka na pátou pozici. Rychle ji však ztratil ve prospěch dobře rozjetého Zoubka v zatáčce Spoon. Následně se před Blažka dostal i Sýkora, který se kvůli kontaktu s Frajbišem také propadl. Frajbiš na konci kola zajel do boxů opravit vůz a nasadit novou směs středně-tvrdých pneumatik.

Suzuka Photos

Na konci devátého kola do boxů zajel druhý Martin Štefanko pro měkké pneumatiky, v boxech se objevil i Blažek a Sýkora, kteří nasadili další sadu středně-tvrdých. Štefanko se vrátil na trať na čtvrté pozici. O kolo později do boxů zamířil z vedení i Šmídl a za ním Honzík. Štefanko na to ve svém out-lapu hodně šlápl a Šmídl se na trať vrátil až za ním na středně-tvrdé sadě pneumatik.

Ve dvanáctém kole do boxů zamířil Vojtěch Polesný, který přezul také na středně-tvrdou směs. Jediným, kdo tedy přezul na měkkou směs byl Štefanko, který tak byl sice na rychlejších pneumatikách, ale ve strategické nevýhodě. Rychlejší pneumatiky mu však příliš nepomáhaly, neboť Šmídl se na něj hned nalepil a začal vyvíjet obrovský tlak. Ve čtrnáctém kole Šmídl na Štefanka zaútočil na cílové rovince. Štefanko se neudržel a trošku na trati zatancoval, čímž Šmídla donutil zpomalit.

Mezitím zaútočil Sýkora na pátého Chlebce, který ještě nebyl v boxech, a došlo ke kontaktu. Na ten nejvíce doplatil Sýkora a propadl se až na devátou pozici. Chlebec se propadl také a to před něj na osmou příčku. Sýkoru poté ještě ke všemu předjel Frajbiš a trošku si tak spravil náladu, neboť právě kvůli Sýkorovi se v úvodu závodu propadl. Sýkora se na konci čtrnáctého kola vydal do boxů pro nějaké ty opravy a čerstvé pneumatiky.

Suzuka Photos

V první zatáčce patnáctého kola se souboj Štefanka a Šmídla hodně vyostřil, když to Šmídl zkusil po vnějšku, ale Štefanko tam vjel hodně rychle a po kontaktu koly se oba vyvezli mimo trať, na kterou se vrátili ve stejném pořadí. Tvrdý souboj pokračoval ve stejném kole v závěrečné šikaně, kdy se Šmídl ponořil na vnitřek a koly vytlačil Štefanka na obrubníky v první části šikany, ale Štefanko mu to ihned vrátil ťuknutím v druhé části, bohužel Šmídla to vyvezlo do štěrku. Štefanko na něj následně počkal na cílové rovince a tak souboj mohl pokračovat. V tu samou dobu se hodně bojovalo i o šesté místo, které bránil Blažek zuby nehty před dotírajícím Baškem.

V šestnáctém kole se v zatáčce 130R dostal Šmídl před Štefanka, který jako by na rovinkách hodně ztrácel. Štefanko hned na to zajel do boxů, aby se zbavil měkkých pneumatik, které rychle odešly a moc mu nepomohly. Přezul tak zpět na středně-tvrdou směs a vrátil se na čtvrtém místě. V boxech se konečně poprvé objevil i Andrej Chlebec ve voze TP-Link. Šmídl na tvrdších pneumatikách pokračoval několik kol dále a souboj o vítězství se tak na chvíli uklidnil, ačkoliv Michal Šmídl po očku koukal ke Štefankovi a sledoval jeho výkon.

Šmídl do boxů zajel až v devatenáctém kole, kdy povinně nasadil měkkou směs pneumatik. Vedení se na chvíli ujal Jaroslav Honzík. Důležitější ale bylo, že se Šmídl jen tak tak na trať vrátil před Štefanka. Ve stejném kole do boxů zajel Baško ze sedmého místa a zkusil under-cut na Blažka, který pokračoval dále. Honzík do boxů zajel ve dvacátém kole a vrátil se zpět na třetím místě před Vojtou Polesným.

Suzuka Photos

Stejně tak se v boxech objevil i Blažek, který se na trati vynořil opět kousíček před Baškem, kterému tedy under-cut nevyšel. Zkusil to znovu v první zatáčce v následujícím kole, kdy na něj opět zbyla vnější stopa. Avšak mezi závodníky došlo ke kontaktu mezi Baškovo zadním a Blažkovo předním kolem, což vyústilo ve velký smyk pro Blažka, kterého to vyvezl až mimo trať a Baško se tak konečně dostal před něj, ačkoliv takhle si to nejspíš úplně nepředstavoval. Blažek se následně propadl až na deváté místo a bojoval o osmé s Chlebcem, který ale ve 25. kole udělal chybu a pustil tak Blažka před sebe.

Ke konci závodu začal Šmídl hodně ztrácet na rychle opotřebovaných měkkých pneumatikách a Štefanko se na něj nalepil. Při nájezdu do posledního kole vjeli do první zatáčky bok po boku, ale Štefanko se na výjezdu dostal na obrubník a následně na trávu a dost ztratil. Nicméně Šmídlovy pneumatiky a možná i náznak nervozity dovolily Štefankovi ztrátu opět rychle stáhnout už ke konci prvního sektoru. V zatáčce Spoon byl žlutý Big Shock Michala Šmídla na nepoužitelných pneumatikách dost pomalý, což Štefanka překvapilo a došlo k menšímu ťuknutí, ale oba pokračovali. Nicméně Štefanko s vozem Republic of Gamers měl na výjezdu mnohem lepší rychlost a ještě před zatáčkou 130R se před Šmídla dostal, Šmídl bojoval co to šlo v nájezdu do závěrečné šikany, ale Štefanko udržel nervy a hlavně vůz na trati. Ačkoliv při průjezdu cílem Štefanka od druhého místa a tedy porážky dělila pouhá desetina vteřiny, na pořadí se nic nezměnilo a mohl slavit páté vítězstí v sezóně a především zisk prvního titulu!

Po průjezdu cílem se oba závodníci usmáli jak povolily nervy a koukli se na sebe a Štefanko v barvách Repulic of Gamers ihned zamířil za Šmídlem ve žlutých barvách Big Shocku, a hned krátce prodiskutovali akcí nabitý a často na hraně odjetý závod.

Suzuka Photos

Kromě této nejsledovanější dvojice nelze opomenout ani skvělý výkon Jardiera, tedy Jaroslava Honzíka ze stáje Thrustmaster. Na vedoucí dvojici příliš neztrácel a dojel třetí s pohou ztrátou osmi sekund. Čtvrtý Polesný z Acer Predatoru pak sice dojel o 20 sekund za Honzíkem, ale to jen kvůli chybě v závěrečném stintu závodu. Jinak rovněž držel tempo srovnatelné s Honzíkem a díky tomu, že porazil Petra Zoubka z Avastu, si tak Polesný pojistil celkové čtvrté místo. Oba měli sice shodný počet bodů, ale díky vítězství polesného v Monze měl výhodu.

Karel Baško v barvách Effective si dojel pro pěkné šesté místo, kterým tam uzavřel svou bohatou kariéru ve virtuálních závodech a vybojoval i celkové šesté místo pro sebe, svého kolegu Richarda Chlada a právě Effective Racing. Stejně pak Chlebec z TP-Linku dokázal udržet pro svůj tým osmé místo v šampionátu. Ačkoliv Blažek za BenQ ho dokázal porazit a oba měli stejný počet bodů, tak díky Danu Liščákovi a jeho pódiovému umístění z Belgie měl TP-Link výhodu. Na letošní sezónu bude chtít co nejrychleji zapomenout Jan Frajbiš z týmu LYNX. Tento pilot dokáže ve Virtual GP i vítězit, ale letos to bylo pouhých 43 bodů a celkové desáté místo. Horší už pak jen byla dvojice Tomáš Doležel a Martin Koštialík za DX Race, která nasbírala jen 18 bodů.

Suzuka Suzuka

Nezapomeňte, že je stále ještě otevřeno hlasování o Jezdci dne na našem webu! A rovněž také gratulujeme vítězi naší tipovací soutěže, uživateli Marviq, který zvítězil s celkovým počtem 170 bodů! A na závěr sestřih toho nejlepšího v podání Martina Štefanka a Republic of Gamers.

Přidat komentář / Add a comment