Mercedes-Benz novým titulním partnerem Virtual GP

Již od samého začátku bylo dlouhodobým cílem Virtual GP nalézt partnera v podobě skutečné automobilky. To se pro letošní rok podařilo, a navíc dokonce i s vazbami na motorsport. Dnešním dnem je tak oficiálně odhalena nová sezóna Mercedes-Benz Virtual GP 2018. Společnými silami se Mercedes-Benz a Virtual GP pustí do tohoto přelomového ročníku, který nabídne spoustu změn, ale hlavně kvalitní a vyrovnané závodění na zcela nové úrovni. A je na čas odhalit nejen první detaily ohledně tohoto partnerství, ale také bližší informace o kvalifikaci.

Pozice titulního partnera byla vždy pro projekt velice důležitá, a tak není pochyb o tom, že Mercedes-Benz Virtual GP 2018 bude zatím tou největší sezónou vůbec. Nadcházející ročník se bude znovu odehrávat v pražském RE-PLAY studiu, a to od března až do listopadu. Letošní ročník nabídne opět 12 závodníků bojujících o mistrovský titul ve 12 závodech. A i nadále se bude závodit na simulátoru Assetto Corsa a s volanty a pedály značky Thrustmaster.

Velkou novinkou bude střídání vozů. Sezóna je nyní rozdělena na tři části, každá po čtyřech závodech, a na každou připadne jeden závodní vůz značky Mercedes-Benz. Konkrétně vozy GT, historické prototypy a moderní formule. Kompletní informace o nadcházející sezóně Mercedes-Benz Virtual GP 2018 pak budou zveřejněny na tiskové konferenci 26. ledna, která se bude konat krátce před kvalifikací v RE-PLAY studiu a bude rovněž vysílána živě na internetu.

Vozy

Mercedes-AMG GT3

Velká většina jezdců i fanoušků si přála vidět v akci vozy kategorie GT3 a letos bude jejich přání vyslyšeno. Šampionát zahájí závody s Mercedes-AMG GT3 z roku 2016, poháněný osmiválcovým atmosférickým motorem o objemu 6.3L a o výkonu 520 koní. V loňském roce závodil například v americkém šampionátu IMSA SportsCar Championship a absolvoval i náročné zkoušky v podobě vytrvalostních závodů v Daytoně či Sebringu.

Mercedes-Benz C9 1989 LM

Podobně i historické vozy patří k nejpopulárnějším, a tak nebudou chybět. Celkem čtyři závody absolvují jezdci s prototypem Mercedes-Benz C9 1989 v Le Mans specifikaci. Tento vůz byl společným projektem německé automobilky a závodního týmu Sauber a je poháněný 5L motorem s dvojitým turbem. Na konci osmdesátých let nastoupil do 21 závodů, z nichž 13 vyhrál. V roce 1989 získal i mistrovský titul ve World Sportscar Championship, předchůdce dnešní série FIA WEC.

Mercedes F1 Hybrid

Ani letos nebudou chybět formule. Sezónu uzavře moderní Formula Hybrid 2017 z dílen RaceSimStudia postavená na specifikacích z loňských pravidel Formule 1. Monopost poháněný motory V6 1.6L a o výkonu skoro 1000 koňských sil nabídne jezdcům nové možnosti díky využití hybridních technologií. V královně motorsportu je s těmito vozy Mercedes-Benz neporazitelný, od roku 2014 získal již čtyři mistrovské titul v řadě a zvítězil v 63 závodech z celkových 79.

Kvalifikace

Do letošní sezóny 2018 je kvalifikace opět otevřená veřejnosti a většina sedaček je stále neobsazených. Konat se bude v pražském RE-PLAY studiu, a to v pátek 26. ledna později odpoledne. Zájemci se musí předem zaregistrovat prostřednictvím online formuláře nejpozději do 22. ledna. Podmínkou pro letošní ročník je, aby uchazečům bylo minimálně 18 let, mohli se dostavit na všechny závody, jejichž data byla již zveřejněna dříve, a měli opravdu vážný zájem o virtuální závodění na vysoké úrovni. Před kvalifikací se bude letos i navíc konat speciální akce pro novináře, která bude spojena i s tiskovou konferencí odhalující bližší detaily k sezóně 2018.

Změn se nevyvaroval ani samotný formát kvalifikace. Vše započne klasickou jízdou na čas, tzv. hotlapy, a to s vozy Formula Hybrid 2017 ve španělské Barceloně. Každý bude mít k dispozici jednu jízdu o pěti měřených kolech (podle počtu účastníků), ze kterých se bude počítat jen to nejrychlejší kolo. Z této části postoupí až 18 nejrychlejších, ti navíc obdrží rovněž i první bodové ohodnocení ve formátu 18-17-16-15… a dále.

Následovat bude druhá část, do té budou účastníci kvalifikace rozděleni do tří skupin po šesti lidech. Každou skupinu pak čeká zkouška v podobě vozů Mercedes-AMG GT3 na rychlé trati Red Bull Ring. Na ní se pojede patnáctiminutová kvalifikace a vzápětí krátký závod o délce pěti kol. Obě části, jak kvalifikace, tak i závod, budou bodované, a to formátem 10-6-4-3-2-1.

Ti jezdci, kteří budou mít ve své skupině nejvyšší počet bodů, pak rovnou postoupí do Mercedes-Benz Virtual GP 2018. Nepostupující z druhých a třetích míst pak nastoupí ještě do dodatečného rozstřelu pro šest jezdců. V něm opět usednou do vozů Formula Hybrid 2017 a absolvují patnáctiminutovou kvalifikaci na okruhu ve Spa-Francorchamps. Zde bude rozhodovat už pouze nejrychlejší zajeté kolo.

Organizátoři si vyhrazují právo tento formát upravit podle počtu účastníků. U formulí se pojede varianta bez ploutví a nebude možné nijak manipulovat s hybridními systémy. Samozřejmostí je, že jezdit se bude jen s defaultním nastavením vozů a volantů, které nepůjde změnit. Jediné výjimky jsou u volantu, ten bude nastaven na 900° a Force Feedback bude stažený na 50%.

REGISTRACE BYLY UZAVŘENY

You might be interested in

LEAVE YOUR COMMENT

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *