Macau

Ohlasy jezdců po Macau

Dvanáct jezdců se během druhého podniku Mercedes-Benz Virtual GP 2018 pralo s těžkými nástrahami městské trati v Macau. I když někteří z nich nebyli příliš vidět, odvedli náročnou práci jako všichni ostatní. Některým se dařilo více a některým zase méně. Co tedy stálo za jejich výsledky? Na to jsme se ptali vybraných virtuálních závodníků.

Poslední jedenáctá příčka připadla stejně jako v Imole Robinu Lukášovi. Přitom to neznamená, že by pilot stáje SanDisk na lepší umístění neměl.

 „Pro mě to nebyl zrovna pozitivní závod. Po žluté fázi jsem se ocitl na šestém místě a měl šanci ještě zabojovat s Martinem Štefankem, který přede mnou chyboval, ale bohužel jsem se dostal do problémů sám. V jednoduché zatáčce jsem trefil bariéru a poškodil si přední levé zavěšení, což mě při opravách v boxech stálo minutu času. Pak už s výsledkem nešlo nic dělat, i když jsem jel tak rychle, jak jen to šlo. A jaký je můj plán pro nadcházející závod? Laguna Seca je mou oblíbenou tratí, obzvláště pak mám rád proslavenou vývrtku, takže se určitě těším a budu trénovat. Mým cílem zůstává midfield, tedy příčky kolem šestého místa,“ řekl po závodě Robin Lukáš.

Na desátém místě dokončil v Macau nováček Pavel Reigl. Jako náhradník za nemocného Jaroslava Honzíka u Thrustmasteru měl šanci trénovat jen tři hodiny.

 „V cíli mě pozitivně překvapilo desáté místo, čekal jsem, že dokončím poslední. Za mě určitě spokojenost, hlavně, že jsem dojel. Určitě mohl být výsledek lepší. Kdybych trénoval třeba o den víc, možná bych v čase na jedno kolo porychlil o sekundu, nebo o více, ale ve výsledku si myslím, že by to nakonec dopadlo asi podobně. Já jsem spokojený. Virtual GP budu sledovat dál a fandit,“ sdělil Pavel Reigl.

Macau

Výrazné zlepšení oproti jedenácté pozici z Imoly zaznamenal Tomáš Procházka z týmu Vodafone. Na městském okruhu si nováček letošní sezony připsal šestou příčku a výkonnostně jde tedy nahoru.

 „Já jsem si závod nesmírně užil. Přijel jsem si pro jeden bod a nakonec jich získal hned 8, takže jsem nad míru spokojený. Všechny souboje jsem sice nezvládl čistě a několikrát trefil zeď, ale i tak mám radost. Ano, byla určitá šance dokončit čtvrtý, ale jakmile se na mě dotáhli Štefanko s Chlebcem, řekl jsem si, že je za sebou přeci nemůžu udržet po zbytek závodu, znervózněl jsem a udělal zbytečnou chybu. Myslím, že závod v Macau byl i trochu o štěstí. Hromadné kolizi po startu jsem uniknul a tak situace hrála v můj prospěch. Ale s rychlostí jdu nahoru, trénuji o to víc a doufám, že moje tempo bude závod od závodu ještě lepší. Nevím, jestli předvedu lepší výkon hned při nadcházejícím závodě v Laguně Sece, protože tu trať nemám rád, ale přesto se budu snažit, abych se připravil minimálně tak dobře jako do Macaa,“ vysvětlil Tomáš Procházka.

Macau

Šmídlův týmový kolega Vojtěch Polesný si naopak oproti Imole pohoršil. Místo toho, aby jezdec stáje Predator opět bojoval o nejvyšší příčky, propadl se po chybě v prvním kole na konec startovního pole a cílem projel jako pátý.

„V Macau rozhodlo to, že jsem měl v rychlé zatáčce po startu vnější pozici, a ve chvíli, kdy jsem chtěl zatočit, tak se mi auto svezlo do zdi. Jakmile se mi podařilo vůz narovnat, dostal jsem ránu zezadu od Honzy Sýkory a s tím už se nedalo nic dělat, i kdybychom byli sebelepší jezdci. Skončili jsme tak, jak jsme skončili a od té chvíle mě čekala jen stíhací jízda. Můj mercedes nejel ani po dlouhých opravách tak, jak měl a na rovinkách jsem ztrácel zhruba 5 km/h, přesto se mi podařilo ztrátu minimalizovat alespoň na to páté místo, ale mohlo to být de facto i výš. Jsem spokojený s tím, jak to nakonec dopadlo. Těžko říct, komu okruh v Laguně sedne. Martin Štefanko teď velice zrychlil a myslím, že se budeme mezi sebou hodně prát. Asi bude záležet na tom, kdo odvede lepší práci při testování a při nastavování vozu. Především doufám, že se zase vrátím zpátky na stupně vítězů,” vyjádřil se Vojta Polesný.

Přidat komentář / Add a comment