Pravidla 2017

Organizátoři šampionátu Thrustmaster Virtual GP si zakládají na špičkové organizaci s cílem nabídnout jezdcům i divákům co nejlepší možné závody plné napínavých soubojů a dechberoucích momentů, to vše pak prostřednictvím profesionálních přenosů. Toho se dá docílit jen pokud existují některá předem daná pravidla. Rozhodně není cílem mít vše vymezeno do nejmenších detailů, jak bývá zvykem v reálném motorsportu, na druhou stranu nastavit určité mantinely je zkrátka třeba. Každopádně se tento šampionát řídí základním pravidlem “fair-play” podle něhož se musí všichni účastníci řídit.

Základní pravidla

  • Vše probíhá v duchu fair-play a vzájemné slušnosti
  • Oficiální název šampionátu je “Thrustmaster Virtual GP 2017”
  • Způsob registrace a přihlášení do šampionátu je plně v režii organizátorů
  • Organizátoři jsou zároveň i “Ředitelstvím závodu”
  • Závodí se na simulátoru Assetto Corsa
  • Používá se originální monopost Formule 1 2013 z DLC Red Pack
  • Jezdci používají své vlastní Steam účty a musí závodit pod svými skutečnými jmény
    • Platí i pro testování na serveru
  • Závodníci jsou povinni sledovat interní skupinu na Facebooku, která se věnovuje Virtual GP
  • Pokud chce jezdec podat jakoukoliv žádost směrem organizátorů, musí tak učinit nejméně 14 dní před dalším závodem
  • Organizátoři si vyhrazují právo pravidla kdykoliv změnit a to bez upozornění

Vztah mezi sponzory a jezdci

  • Každý jezdec je zastupován sponzorem/partnerem v jehož barvách závodí
  • Za jednu sponzorovanou stáj může v jednom závodě závodit pouze jeden jezdec
  • Startovné za jezdce platí právě sponzor/partner
  • Jezdec musí dodržovat svůj kontrakt a šířit dobré jméno sponzora/partnera
  • Sponzor má právo změnit svého jezdce
  • V případě, že se jezdec nemůže zúčastnit závodu, je povinen najít za sebe náhradníka
    • Veškeré náhradníkem získané body pak putují na konto původního jezdce
  • Sponzor rozhoduje o barvách monopostu
  • Na vozech musí být viditelně umístěno číslo a jméno jezdce
  • Jezdci mohou požádat o výjimku umístit na vůz něco svého (např. nápis #KeepFightingMichael) ale ŽÁDNÉ reklamy
  • Každý jezdec může dodat svůj vlastní design přilby, který chce během sezóny používat
    • Na jednu sezónu by měl připadat pouze jeden design, z organizačních důvodů
    • Design helmy může být změněn za zvláštních okolností (např. významný závod)
    • V případě změny designu musí jezdec zaslat organizátorům nový design nejméně 14 dní před závodem, kdy má být přilba nasazena

Nastavení hry a asistenti

  • Informace o serveru budou oznámeny v interní skupině na Facebooku
  • KERS – povoleno
  • DRS – zakázáno
  • Jezdci mohou využívat aplikace v Assettu Corsa dle libosti, ovšem organizátoři nenesou žádnou odpovědnost při případných potížích způsobených danou aplikací
    • Aplikace nesmí nijak ovlivňovat fyzikální vlastnosti vozů
  • Nastavení počasí je plně v kompetenci ředitelství závodu
    • Počasí na kvalifikaci je dáno nejpozději před začátkem tréninku
    • Počasí na závod je dáno nejpozději před začátkem závodu
  • Nastavení času startu závodu ve hře je vždy v rozmezí 13:00 až 16:30
  • Nastavení přítlaku na trati je za normálních podnímek 100%
  • Jsou nastaveny manuální starty
  • Všechny pomocné systémy a asistenti jsou zakázány
    • Vyjma automatické spojky, ta je povolena
  • Opotřebení pneumatik je 1x (reálné opotřebení)
  • Spotřeba paliva je 1x (reálná spotřeba)
  • Poškození vozu je nastaveno na 50%
  • Zahřívací dečky pro pneumatiky jsou povoleny
  • Jezdec si může vybrat k řízení libovolnou kameru
  • Základní nastavení volantu v systému a i ve hře jsou plně na jezdci
  • Případné úpravy hry nebo fyziky budou oznámeny vždy v dostatečném předstihu
  • Během kvalifikace i závodu musejí být jezdci připojeni na TeamSpeak Virtual GP
    • Jezdci si musí sami ověřit, že komunikace funguje správně
    • Za nedbalost při dodržení tohoto pravidla jsou velké postihy

Pravidla na trati

  • Za limit trati se považuje bílá čára lemující trať
  • Vozy musí mít neustále alespoň dvě kola v rámci limitů trati
  • Obrubník není považován za rozšíření limitu trati
  • Překračování limitů trati hlídá:
    • V tréninku a kvalifikaci přímo Assetto Corsa
    • V závodě je pak z důvodu bezpečnosti kontrola ruční ze záznamu
    • V případě porušení pravidla jezdec musí co nejdříve na bezpečném místě zpomalit
  • Je povinností dodržet čáru na výjezdu z boxů
  • Ředitelství závodu má právo na drobné úpravy pravidel pro zajištění větší bezpečnosti na trati
  • Nastavení vozu je zcela na jezdci, Parc Fermé neplatí
  • Tankování během závodu je zakázáno
  • Výměna pneumatik je povolena
  • Volba pneumatik je zcela na jezdci, včetně volného výběru směsí během závodu
  • Ředitelství závodu si vyhrazuje právo výběru povolených směsí na závodní víkend
    • Vždy budou dostupné nejméně 2 směsi ze 4
  • V tréninku i kvalifikaci je možné vůz odstavit a použít “Vrátit se do boxů” ale jezdec tak smí učinit pouze bezpečně a neohrozit ostatní závodníky
    • Nedbalost bude opět přísně trestána z důvodu bezpečnosti na trati

Průběh závodního dne

  • Thrustmaster Virtual GP se jezdí v sobotu odpoledne
  • Trénink – 12:10 – 60 minut
  • Kvalifikace – 13:10 – 15 minut
  • Studio – 35 minut
    • Během této doby mají jezdci dovoleno vyzkoušet start nanečisto
  • Závod – start ve 14:00, délka 50% (cca 45 minut)
    • Doba čekání před závodem je nastavena na 180 sekund
    • Z důvodu postupného připojování a nastavování zastávek v boxech bude nejméně 1x restart před startem závodu
  • Případné jednorázové změny budou vždy oznámeny včas předem

Pravidla závodu

  • Na startovní rošt se seřadí jezdci podle výsledků v kvalifikaci
    • Případné změny (např. penalizace) nastavuje ředitelství závodu
    • Prvních 12 míst na roštu připadá jezdcům
    • Místa 13 až 15 jsou rezervovaná pro Safety Car a operátory kamer
  • Případné technické problémy (i hardware) jsou považovány za vyšší moc a není povinností pro organizátory závod opakovat
    • Organizátoři však mají právo problémy řešit podle konkrétní situace
  • Jezdci jsou povinni alespoň 1x zastavit v boxech
  • Ředitelství závodu může udělovat tresty během závodu nebo až po něm, jezdci pak tato rozhodnutí musí respektovat
  • V případě potřeby může ředitelství závodu vyslat na trať Safety Car
    • Tento záměr nejprve oznámí skrz hlasovou komunikaci jezdcům
    • Jezdci následně musí dostatečně zpomalit a držet své aktuální pozice
    • Po dojetí Safety Caru se za něj seřadí a čekají na další pokyny
    • Ředitelství závodu pak o restartu opět včas informuje
  • Po skončení závodu jezdci zůstávají na serveru nejméně dokud Závod oficiálně neskončí
  • Ihned po dojetí všech jezdců do cíle se musí první tři jezdci v pořadí dostavit na pódium k ocenění a k rozhovorům
  • Jezdci musí případné protesty podat ředitelství závodu nejpozději 24 hodin po skončení závodu
    • Ředitelství závodu má povinnost se protestem zabývat
    • O výsledku bude písemně informovat v interní skupině Virtual GP na Facebooku

Bodování

  • Body udělované za závod: 25, 18, 15, 12, 10, 8, 6, 4, 2, 1
  • Jeden bonusový bod se uděluje za nejrychlejší kolo závodu
  • Za pole position ani vedení v závodě se body neudělují
  • Body se udělují i v případě, že jezdec závod nedokončil
    • Není stanoven žádný minimální počet kol ani ujetá délka závodu

Penalizace

  • Tresty dostupné pro ředitelství závodu
    • Varování
    • Průjezd boxovou uličkou
    • +5 vteřin v cíli závodu
    • +20 vteřin v cíli závodu
    • +40 vteřin v cíli závodu
    • +3 místa na startovním roštu
    • +5 míst na startovním roštu
    • +10 míst na startovním roštu
    • Napomenutí
    • Diskvalifikace
    • Odečtení bodů
  • Při ulitém startu dostává jezdec automatický trest průjezdu boxovou uličkou
  • Při druhém varování jezdec dostává trest průjezdu boxovou uličkou
  • Při třetím napomenutí může být jezdec ze šampionátu vyloučen
  • Po diskvalifikaci může být jezdec vyloučen, záleží pak na konkrétním přestupku