Pravidla 2018

Projekt Virtual GP se věnuje organizování kvalitních profesionálních závodů s cílem nabídnout skvělou podívanou plnou napínavých soubojů a dechberoucích momentů. Musí však existovat určitá pravidla, aby vše mohlo probíhat hladce a bez problémů. Tato pravidla ale nemají sloužit ke svazování rukou účastníků, ale především , zachování “fair-play” a přispět tak ke skvělým závodům. Níže uvedená pravidla platí pro Virtual GP 2018 šampionát. Základ pochází z obecných pravidel. Rovněž se doporučuje přečíst Podmínky užívání a Zásady ochrany osobních údajů.

UPDATE 2018 SE PŘIPRAVUJE

Základní pravidla 2018

  • Vše probíhá v duchu fair-play a vzájemné slušnosti
  • Oficiální název šampionátu je “Mercedes-Benz Virtual GP 2018”
  • Způsob registrace a přihlášení do šampionátu je plně v režii organizátorů
  • Organizátoři jsou zároveň i “Ředitelstvím závodu”
  • Závodí se na simulátoru Assetto Corsa
  • Využívají se DLC Dream Pack 1, Dream Pack 2, Dream Pack 3 a Red Pack
  • Šampionát má 12 závodů od března do října 2018
  • Kalendář je rozdělen na 3 etapy, každá má 4 závody
    • 1. etapa – Mercedes-AMG GT3
    • 2. etapa – Mercedes-Benz C9 1989 LM
    • 3. etapa – Mercedes F1 Hybrid 2017 (od RaceSimStudio)
  • Jezdci musí používat své vlastní Steam účty a musí závodit pod svými skutečnými jmény
    • Platí i pro testování na serveru
  • Minimální věková hranice pro účastníky šampionátu je 18 let
  • Závodníci jsou povinni sledovat speciální interní skupinu na Facebooku věnující se tomuto šampionátu
  • Každý jezdec obdrží určitou finanční částku za účast v závodě
  • Pokud chce jezdec podat jakoukoliv žádost směrem organizátorů, musí tak učinit nejméně 14 dní před dalším závodem
  • Organizátoři si vyhrazují právo pravidla kdykoliv změnit a to bez upozornění

Vztah mezi sponzory a jezdci

  • Každý jezdec je zastupován sponzorem/partnerem v jehož barvách závodí
  • Startovné za jezdce platí právě sponzor/partner
  • Jezdec musí dodržovat svůj kontrakt a šířit dobré jméno sponzora/partnera
  • Konkrétní podmínky mezi jezdcem a sponzorem jsou soukromou záležitostí
    • Organizátoři pomohou pouze k základnímu kontaktu
    • To se týká i případných finančních odměn za výsledky
  • Sponzor má právo změnit svého jezdce
  • V případě, že se jezdec nemůže zúčastnit závodu, je povinen najít za sebe náhradníka
    • Veškeré náhradníkem získané body pak putují na konto původního jezdce
    • Náhradník pak musí splňovat a dodržovat pravidla stejná, jako původní jezdec
  • Sponzor rozhoduje o barvách monopostu
  • Na vozech musí být viditelně umístěno číslo, jméno jezdce a logo titulního partnera
  • Pokud jezdci chtějí umístit cokoliv svého na monopost, musí to mít povolené od sponzora
  • Každý jezdec musí dodat design své přilby, kterou hodlá během sezóny používat
    • Na jednu sezónu by měl připadat pouze jeden design, z organizačních důvodů
    • Design helmy může být změněn za zvláštních okolností (např. významný závod)
    • V případě změny designu musí jezdec zaslat organizátorům nový design nejméně 14 dní před závodem, kdy má být přilba nasazena
    • Přilba by měla být originální, nesmí obsahovat žádná nepovolená loga a nesmí porušovat žádné zákony

Nastavení hry a asistenti

  • Informace o serveru budou oznámeny v interní skupině na Facebooku
  • ERS – povoleno
  • DRS – zakázáno
  • Jezdci mohou využívat aplikace v Assettu Corsa dle libosti
    • Organizátoři nenesou žádnou odpovědnost při případných potížích
    • Aplikace nesmí nijak ovlivňovat fyzikální vlastnosti vozů
  • Nastavení počasí je plně v kompetenci ředitelství závodu
    • Počasí na kvalifikaci je dáno nejpozději před začátkem tréninku
    • Počasí na závod je dáno nejpozději před začátkem závodu
  • Nastavení času startu závodu ve hře je vždy v rozmezí 13:00 až 16:30
  • Nastavení přítlaku na trati je za normálních podmínek 100%
  • Jsou nastaveny zcela manuální starty
  • Všechny pomocné systémy a asistenti jsou zakázány
    • Vyjma automatické spojky, ta je povolena
  • Opotřebení pneumatik je 1x (reálné opotřebení)
  • Spotřeba paliva je 1x (reálná spotřeba)
  • Poškození vozu je nastaveno na 50%
  • Zahřívací dečky pro pneumatiky jsou povoleny
  • Jezdec si může vybrat k řízení libovolnou kameru
  • Základní nastavení volantu v systému a i ve hře jsou plně na jezdci
  • Případné úpravy hry nebo fyziky budou oznámeny vždy v dostatečném předstihu
  • Během kvalifikace i závodu musejí být jezdci připojeni na Discordu Virtual GP
    • Jezdci si musí sami ověřit, že komunikace funguje správně
    • Za nedbalost při dodržení tohoto pravidla platí velké postihy
  • Šampionát využívá grafickou úpravu počasí Natural Graphics Mod 3.8
    • A využívá se filtr Natural Mod
    • Pro noční závody dáme k dispozici balíček sestavený z TTL počasí a s filtrem TTL Night
    • Veškerá testování tratí a viditelnosti je testováno na tomto nastavení

Pravidla na trati

  • Za limit trati se považuje bílá čára lemující trať
    • Obrubník není považován za rozšíření limitu trati
  • Vozy musí mít neustále alespoň dvě kola v rámci limitů trati
  • Překračování limitů trati hlídá:
    • V tréninku a kvalifikaci přímo Assetto Corsa
    • V závodě je pak z důvodu bezpečnosti kontrola ruční ze záznamu
    • V případě porušení pravidla jezdec musí co nejdříve na bezpečném místě zpomalit
  • Je povinností dodržet čáru na výjezdu z boxů
  • Ředitelství závodu má právo na drobné úpravy pravidel pro zajištění větší bezpečnosti na trati
  • Nastavení vozu je zcela na jezdci, Parc Fermé neplatí
  • Tankování během závodu je zakázáno
  • Výměna pneumatik je povolena
  • Volba pneumatik je zcela na jezdci, včetně volného výběru směsí během závodu
    • Ředitelství závodu si však vyhrazuje právo omezit povolené směsi
  • V tréninku i kvalifikaci je možné vůz odstavit a použít “Vrátit se do boxů” ale jezdec tak smí učinit pouze bezpečně a neohrozit ostatní závodníky
    • Nedbalost bude přísně trestána z důvodu bezpečnosti na trati

Průběh závodního dne

  • Virtual GP se jezdí v sobotu odpoledne
  • Trénink – 12:10 – 60 minut
  • Kvalifikace – 13:10 – 15 minut
  • Studio – 35 minut
    • Během této doby mají jezdci dovoleno vyzkoušet start nanečisto
  • Závod – start ve 14:00
    • Délka závodů s formulemi činí 50% (cca 45 minut)
    • Délka závodů u vozů GT a prototypů činí 42 minut  +1 kolo
    • Doba čekání před závodem je nastavena na 180 sekund
    • Z důvodu postupného připojování a nastavování zastávek v boxech bude nejméně 1x restart před startem závodu
  • Případné jednorázové změny budou vždy oznámeny včas předem

Pravidla závodu

  • Na startovní rošt se seřadí jezdci podle výsledků v kvalifikaci
    • Případné změny (např. penalizace) nastavuje ředitelství závodu
    • Prvních 12 míst na roštu připadá jezdcům
    • Místa 13 až 15 jsou rezervovaná pro Safety Car a operátory kamer
  • Pro GT a F1 platí pevné starty
  • Prototypy budou odstartovány letmým startem
    • První kolo závodu pak slouží jako zahřívací kolo
    • Jezdci jsou povinni nepřekročit rychlost 140 km/h
    • Na startovní rovince pak musí udržet formaci a jet bok po boku, 2 vozy v každé řadě
    • Závod oficiálně odstartuje hlasovým pokynem ředitelství závodu
  • Případné technické problémy (hardware i software) jsou považovány za vyšší moc a není povinností pro organizátory závod opakovat
    • Organizátoři však mají právo problémy řešit podle konkrétní situace
  • Jezdci jsou povinni alespoň 1x zastavit v boxech
  • Ředitelství závodu může udělovat tresty během závodu nebo až po něm, jezdci pak tato rozhodnutí musí respektovat
  • V případě potřeby může ředitelství závodu povolat Virtuální Safety Car
    • Tento záměr nejprve oznámí skrz hlasovou komunikaci jezdcům
    • Jezdci následně musí zpomalit a držet své aktuální pozice
    • Startovní pole vede jezdec na prvním místě, jede rychlostí kolem 140 km/h
    • Čeká se, než se celé startovní pole sjede dohromady
    • Ředitelství závodu pak o restartu opět včas informuje
    • Tempo následně opět určuje jezdec na prvním místě
    • Závod je oficiálně restartován vjezdem na startovní/cílovou rovinku
  • Po skončení závodu jezdci zůstávají na serveru nejméně dokud Závod oficiálně neskončí
  • Ihned po dojetí všech jezdců do cíle se musí první tři jezdci v pořadí dostavit na pódium k ocenění a k rozhovorům
  • Jezdci musí případné protesty podat ředitelství závodu nejpozději 24 hodin po skončení závodu
    • Ředitelství závodu má povinnost se protestem zabývat
    • O výsledku bude písemně informovat v interní skupině Virtual GP na Facebooku

Bodování

  • Body udělované za závod: 25, 18, 15, 12, 10, 8, 6, 4, 2, 1
  • Jeden bonusový bod se uděluje za nejrychlejší kolo závodu
    • Platí pouze v rámci TOP 5 jezdců
  • Za pole position ani vedení v závodě se body neudělují
  • Body se udělují i v případě, že jezdec závod nedokončil
    • Není stanoven žádný minimální počet kol ani ujetá délka závodu

Penalizace

  • Tresty dostupné pro ředitelství závodu
    • Varování
    • Průjezd boxovou uličkou
    • +5 vteřin v cíli závodu
    • +20 vteřin v cíli závodu
    • +40 vteřin v cíli závodu
    • +3 místa na startovním roštu
    • +5 míst na startovním roštu
    • +10 míst na startovním roštu
    • Napomenutí
    • Diskvalifikace
    • Odečtení bodů
  • Při ulitém startu dostává jezdec automatický trest průjezdu boxovou uličkou
  • Při druhém varování jezdec dostává trest průjezdu boxovou uličkou
  • Při třetím napomenutí může být jezdec ze šampionátu vyloučen
  • Po diskvalifikaci může být jezdec vyloučen, záleží pak na konkrétním přestupku