Pravidla 2018

Rules

Projekt Virtual GP je platforma pro organizaci profesionálních virtuálních závodů s cílem nabídnout skvělou podívanou plnou napínavých soubojů a dechberoucích momentů. Aby vše proběhlo hladce, tak ovšem musí existovat určitá pravidla. Ta nemají sloužit ke svazování rukou účastníkům, naopak mají zajistit férovou a vyrovnanou soutěž pro všechny a zachování ‘fair-play’. Níže uvedená pravidla platí pro šampionát Mercedes-Benz Virtual GP 2018. Vychází se ze základních obecných pravidel. Rovněž se doporučuje přečíst Podmínky užívání a Zásady ochrany osobních údajů.

Základní pravidla 2018

  • Vše probíhá v duchu fair-play a vzájemné slušnosti
  • Oficiální název šampionátu zní “Mercedes-Benz Virtual GP 2018”
  • Způsob registrace a přihlášení do šampionátu je plně v režii organizátorů
  • Organizátoři jsou zároveň i “Ředitelstvím závodu”
  • Závodí se na simulátoru Assetto Corsa
  • Využívají se DLC Dream Pack 1, Dream Pack 2, Dream Pack 3 a Red Pack
  • Šampionát má 12 závodů a koná se od března do října 2018
    • Kalendář je pevně daný a nedá se měnit
    • Vyjma neovlivnitelných situacích, kdy si organizátoři vyhrazují právo termín konání závodu změnit
  • Kalendář je rozdělen na 3 etapy po 4 závodech
    • 1. etapa – Mercedes-AMG GT3 – GT
    • 2. etapa – Mercedes-Benz C9 1989 LM – prototypy
    • 3. etapa – Mercedes F1 Hybrid 2017 (od RaceSimStudio) – monoposty
  • Jezdci musí používat své vlastní Steam účty a závodit pod svými skutečnými jmény
    • To platí i pro online testování na serveru
  • Minimální věková hranice pro účastníky šampionátu činí 18 let
  • Závodníci mají povinnost sledovat speciální interní skupinu na Facebooku k tomuto šampionátu
    • Tato skupina slouží k interní komunikaci
    • Slouží také k podávání podmětů i od samotných jezdců
  • Každý jezdec obdrží za účast v závodě určitou finanční částku
  • Pokud chce jezdec podat jakoukoliv žádost, musí tak učinit prostřednictvím interní skupiny na FB a minimálně 14 dní před daným závodem
  • Organizátoři si vyhrazují právo pravidla kdykoliv změnit a to bez upozornění

Vztah mezi sponzory a jezdci

  • Každý jezdec je zastupován sponzorem/partnerem v jehož barvách závodí
  • Sponzor platí startovné za účast týmu v sezóně
  • Jezdec musí dodržovat svůj kontrakt a šířit dobré jméno sponzora/partnera a šampionátu
  • Konkrétní podmínky mezi jezdcem a sponzorem jsou soukromou záležitostí
    • Organizátoři pomohou pouze k prvotnímu kontaktu
    • To se týká zejména finančních odměn za výsledky
  • Sponzor má právo změnit svého jezdce
  • V případě, že se jezdec nemůže zúčastnit závodu, je povinen najít za sebe náhradníka
    • Veškeré náhradníkem získané body pak putují na konto hlavního jezdce
    • Náhradník pak musí splňovat a dodržovat všechna pravidla
    • Jezdec musí oznámit náhradníka organizátorům nejpozději týden před daným závodem
    • Náhradník musí být jezdcem seznámen o všech pravidlech a být v interní FB skupině
  • Sponzor rozhoduje o barvách vozu
  • Na vozech musí být viditelně umístěno jméno jezdce a logo titulního partnera
  • Pokud jezdci chtějí umístit cokoliv jiného na svůj vůz, musí to mít povolené od sponzora
  • Každý závodník musí dodat design své přilby, kterou hodlá během sezóny používat
    • Na jednu sezónu by měl připadat pouze jeden design, a to z organizačních důvodů
    • Design helmy může být změněn za zvláštních okolností (např. významný závod)
    • V případě změny designu musí jezdec zaslat organizátorům nový design nejméně týden před závodem, kdy má být přilba nasazena
    • Přilba by měla být originální, nesmí obsahovat žádná nepovolená loga a nesmí porušovat žádné zákony

Nastavení hry a asistenti

  • Informace o serveru budou oznámeny v interní skupině na Facebooku
  • ERS – povoleno
  • DRS – zakázáno
  • Jezdci mohou využívat aplikace v Assettu Corsa dle libosti
    • Organizátoři nenesou žádnou odpovědnost při případných potížích
    • Aplikace nesmí nijak ovlivňovat fyzikální vlastnosti vozů
    • Pokud je jezdec v herně, je povinnen používat pTracker
  • Nastavení počasí je plně v kompetenci ředitelství závodu
    • Počasí na kvalifikaci je dáno nejpozději před začátkem tréninku
    • Počasí na závod je dáno nejpozději před začátkem závodu
  • Nastavení času startu závodu ve hře je vždy v rozmezí 12:00 až 16:30
  • Nastavení přítlaku na trati je za normálních podmínek 100%
  • Jsou nastaveny zcela manuální starty
  • Všechny pomocné systémy a asistenti jsou zakázány
    • Vyjma automatické spojky, ta je povolena
    • Nebo vestavěných systémů jako kontrola trakce či ABS u vozů GT
  • Opotřebení pneumatik je 1x (reálné opotřebení)
  • Spotřeba paliva je 1x (reálná spotřeba)
  • Poškození vozu je nastaveno na 50%
  • Zahřívací dečky pro pneumatiky jsou povoleny
  • Jezdec si může vybrat k řízení libovolnou kameru
  • Základní nastavení volantu v systému a i ve hře jsou plně na jezdci
  • Případné úpravy hry nebo fyziky budou oznámeny vždy v dostatečném předstihu
  • Během kvalifikace i závodu musejí být jezdci připojeni na Discordu Virtual GP
    • Jezdci si musí sami ověřit, že komunikace funguje správně
    • Za nedbalost při dodržení tohoto pravidla platí velké postihy
  • Šampionát využívá k přenosům grafickou úpravu počasí Natural Graphics Mod 3.8
    • S aktivním filtrem Natural Mod
    • Pro noční závody bude k dispozici ke stažení balíček s TTL verzí nočního počasí a s filtrem TTL Night
    • Veškerá testování tratí a viditelnosti je testováno na tomto nastavení

Pravidla na trati

  • Za limit trati se považuje bílá čára lemující trať
    • Obrubník není považován za rozšíření limitu trati
  • Vozy musí mít neustále alespoň dvě kola v rámci limitů trati
  • Překračování limitů trati hlídá
    • V tréninku a kvalifikaci přímo Assetto Corsa
    • V závodě pak ruční kontrola ze záznamu
    • V případě překročení limitů trati musí jezdec co nejdříve na bezpečném místě zpomalit
  • Je povinností dodržovat čáru na výjezdu z boxů
  • Ředitelství závodu má právo na drobné úpravy pravidel pro zajištění větší bezpečnosti na trati
  • Nastavení vozu je zcela na jezdci, pravidla Parc Fermé neplatí
  • Tankování je během závodu povoleno
    • Výjimku tvoří vozy specifikace F1, kde je tankování zakázáno
  • Výměna pneumatik je povolena
  • Volba pneumatik je zcela na jezdci, včetně volného výběru směsí během závodu
    • Ředitelství závodu si však vyhrazuje právo omezit povolené směsi
    • U vozů specifikace F1 je nutné využít dvě různé směsi
  • V tréninku je možné vůz odstavit a použít “Back to pits”, ale jezdec musí dbát na bezpečnost a nesmí ohrozit ostatní závodníky
    • Nedbalost bude přísně trestána
  • V kvalifikaci je zakázáno využít “Back to pits”, jezdec musí zajet do pitlane sám
    • Výjimku tvoří pouze nepojízdný vůz, například z důvodu kolize, jezdec pak už ale nesmí znovu vyjet na trať
    • Pokud jezdec zapomene a skočí do boxů přes tuto funkci, nesmí už znovu vyjet na trať
    • Nedbalost bude přísně trestána

Průběh závodního dne

  • Závody Mercedes-Benz Virtual GP 2018 se jezdí v sobotu odpoledne
  • Trénink – 12:10 – 60 minut
  • Kvalifikace – 13:10 – 20 minut
  • Studio – 25 minut
    • Zkušební starty hned po kvalifikaci jsou zakázané
    • Jezdci se musí ihned po skončení kvalifikace dostavit na rozhovory
  • Závod – start ve 14:00
    • Délka závodů u formulí činí 50% délky závodu Formule 1 (cca 45 minut)
    • Délka závodů u vozů GT činí 42 minut  +1 kolo
    • Délka závodů u prototypů činí 44 minut  +1 kolo (včetně zahřívacího kola)
    • Doba čekání před závodem je nastavena na 180 sekund
    • Z důvodu postupného připojování a nastavování zastávek v boxech bude nejméně 1x restart před startem závodu
    • V době chystání přenosu na závod je nově dovoleno vyzkoušet start až těsně před závodem během příprav přenosu na závod
    • Jezdci budou připraveni u svých PC nejpozději 5 minut před startem
  • Případné jednorázové změny budou vždy oznámeny včas předem

Pravidla závodu

  • Na startovní rošt se seřadí jezdci podle výsledků v kvalifikaci
    • Případné změny (např. penalizace) nastavuje ředitelství závodu
    • Prvních 12 míst na roštu připadá jezdcům
    • Místa 13 až 15 jsou rezervovaná pro Safety Car a operátory kamer
  • Pro vozy GT a monoposty platí pevné starty
  • Prototypy budou odstartovány letmým startem
    • První kolo závodu zde slouží jako zahřívací kolo
    • Jezdci nesmí překročit rychlost 160 km/h
    • Při nájezdu na startovní rovinku musí být 2 vozy v každé řadě a ve formaci bok po boku
    • Závod oficiálně odstartuje hlasovým pokynem ředitelství závodu
  • Případné technické problémy (hardware i software) jsou považovány za vyšší moc a není povinností pro organizátory závod opakovat
    • Organizátoři však mají právo problémy řešit podle konkrétní situace
  • Jezdci jsou povinni alespoň 1x zastavit v boxech
    • Neplatí pro GT část sezóny
    • Je povinné přímo zastavit u svých mechaniků
    • Zastávku lze provést během žluté fáze
    • K zastávce u mechaniků může dojít jen v průběhu závodu vyjma poslední extra kolo
  • Ředitelství závodu může udělovat tresty během závodu nebo až po něm, jezdci pak tato rozhodnutí musí respektovat
  • V případě kolize má ředitelství závodu právo vyhlásit Žlutou fázi, tzv. ‘FCY’
    • Tento záměr nejprve oznámí skrze hlasovou komunikaci jezdcům
    • Jezdci následně musí zpomalit a držet své aktuální pozice
    • Startovní pole vede jezdec na prvním místě, ten nesmí překročit rychlostí kolem 160 km/h
    • Zbytek startovního pole se klidným tempem sjede dohromady, maximální rychlost pro zbytek pole je 200 km/h
    • Ředitelství závodu včas informuje o chystaném restartu
    • Tempo pak určuje vedoucí jezdec až dokud nedá ředitelství závodu oficiální pokyn k restartu
    • Ihned po restartovacím pokynu je povoleno závodit
  • Po skončení závodu jezdci zůstávají na serveru, minimálně dokud všichni nedojedou do cíle
  • Ihned po dojetí všech jezdců do cíle se musí první tři jezdci v pořadí dostavit na pódium k ocenění a k rozhovorům
  • Jezdci musí případné protesty podat ředitelství závodu nejpozději 24 hodin po skončení závodu
    • Ředitelství závodu má povinnost se protestem zabývat
    • O výsledku bude písemně informovat v interní skupině Virtual GP na Facebooku
  • O vinících kolizí bude rozhodovat nezávislý panel komisařů

Bodování

  • Body udělované za závod: 25, 18, 15, 12, 10, 8, 6, 4, 2, 1
  • Jeden bonusový bod se uděluje za nejrychlejší kolo závodu
  • Za pole position ani nic jiného se body neudělují
  • Body se udělují i v případě, že jezdec závod nedokončil
    • Není stanoven žádný minimální počet kol ani ujetá délka závodu

Penalizace

  • Tresty dostupné pro ředitelství závodu
    • Varování
    • Průjezd boxovou uličkou
    • +5 vteřin v cíli závodu
    • +20 vteřin v cíli závodu
    • +40 vteřin v cíli závodu
    • +3 místa na startovním roštu
    • +5 míst na startovním roštu
    • +10 míst na startovním roštu
    • Napomenutí
    • Diskvalifikace
    • Odečtení bodů
  • Při ulitém startu dostává jezdec automatický trest průjezdu boxovou uličkou
  • Při druhém varování jezdec dostává trest průjezdu boxovou uličkou
  • Při třetím napomenutí může být jezdec ze závodu diskvalifikován
  • Po diskvalifikaci může být jezdec i vyloučen ze šampionátu, záleží pak na konkrétní situaci